fredag 7 september 2007

Varför namnet Phittan?


Själva ordet "phitta" kommer ursprungligen från ett litet internskämt med mina arbetskamrater.

Jag har dessutom funderat på vad jag ska kalla det jag har mellan benen. Det handlar ju faktiskt om ett konstruerat (eller rekonstruerat, beroende på hur man vill se det) kvinnligt könsorgan.

Vagina låter för kliniskt (och jag associerar det till barnafödande)


Slida låter som något där man "ska föra in något"


Framstjärt är faktiskt VEDERVÄRDIGT (för att inte tala om köttfjäril, gegghål, kleggveck och skäggbiff)...

Men fitta låter kanske lite för porrigt, och samtidigt används det ju som skällsord...

Jag tycker att man borde återta ordet fitta som egentligen betyder "våt ängsmark".

Och min fitta har faktiskt ingen annan funktion än att ha sex med (eftersom jag inte KAN föda barn). Därför gör det mig inte något att den förknippas "bara" med sex... Det är väl inte så bara för en sexgalning som mig?
Som alla vet blir allt som skulle ha stavats med F finare om det stavas med Ph:

Philipsson, Dr Phil, Photograf och sist men inte minst (dock något mindre än Dr Phil) Phittan i all sin glans... (jag alltså).


Det är skillnad på att ha en och att vara en Phitta. Det lärde jag mig när jag såg "Pensionat Oscar"av Jonas Gardell. Oavsett så ska jag försöka vända båda innebörderna till något positivt.

2 kommentarer:

Hejhopp sa...

Kläggveck är ju verkligen ett sjysst ord alltså... not :)

Phittan sa...

Ja, eller hur...

Jag glömde, muff, höna, pulla, vulva och en massa andra "namn" också.